مشارکت در رویدادها و فعالیت‌های شخصی

صعود ششم قلم به میزبانی همدان

همایش کوهنوردی سالیانه وبلاگ‌نویسان در قله یخچال همدان

صعود قلم، عنوان همایش وبلاگ‌نویسان کوهنورد است که در ششمین سال وجودش، به میزبانی قله یخچال همدان و وبلاگ فواد رضاپور برگزار شد.

پناهگاه یخچال همدان

گردهم‌آیی بزرگ کوهنوردان دست به قلم

گزارش «صعود قلم» برای من، بیش از آن که گزارش یک برنامه کوهنوردی باشد، روایت گردهم‌آیی وبلاگ‌نویسان کوهستان و مرور خاطرات این برنامه است. به همین دلیل گزارش صعود به قله یخچال همدان را در مطلبی جدا نوشته‌ام.

قله یخچال همدان

از همان ابتدای همایش، هر کسی گوشه‌ای از کار را به دست گرفته بود و کمک میزبانان می‌کرد.

میز پذیرش قلم
مهشید شبرو در کنار محسن عسگری در میز پذیرش

دوستان همدانی امکانات بسیار خوبی برای برگزاری این جشن وبلاگ‌نویسان تدارک دیده بودند.

ششمین همایش صعود قلم

صیانت از محیط کوهستان، شعار صعود قلم همدان

پوستر زیبایی که حکم بیانیه صعود قلم را داشت و با عکس و امضای وبلاگ‌نویسان یک حرف را می‌زد: «صیانت از محیط کوهستان». بدان امید که ما کوهنویسان در نوشته‌ها و مطالبمون بیش از پیش به آن بپردازیم.

شعار صیانت از محیط کوهستان

در مراسم افتتاحیه صعود قلم، سوهان مرتضی و رضا از قم، گز ۴۰ منهای ۲درصد «سِد‌مَ‌مِد» از اصفهان، باقلوای استانبولی بچه‌های تبریز، کلوچه‌های آذر از اراک و تخمه آفتابگردان رامیار از سقز، کام همگی رو شیرین و شور کرد!

افتتاحیه صعود قلم

پر التهاب‌ترین قسمت همایش همدان، بحث بر سر چگونگی مدیریت صعود قلم در سال‌های آینده بود. لحظاتی پر از استرس بر همه‌ی ما گذشت.

مرتضی صالحی صعود قلم

وقتی عکس‌ها رو نگاه می‌کنم، نگرانی رو در چهره تک‌تک اعضای صعود قلم می‌بینم. چه خوبه که کمی صبر و تحملمون رو زیاد کنیم و چه خوبه از درس‌هایی که از کوهستان می‌گیریم در تمام لحظات زندگی بهره ببریم.

همایش قلم

حضور فرید صدقی در جمع صعود قلمی‌ها غنیمتی است بسیار باارزش.

فرید صدقی

و حسین رضایی عزیز که کلام دلنشین و قاطعش به مانند یک رهبر محبوب، همه را آرام کرد.

حسین رضایی

رای‌گیری برای انتخاب هیات رییسه صعود قلم

ابتدا رأی‌گیری برای وجود یا عدم وجود هیات اجرایی انجام شد که با نظر اکثریت مطلق دوستان، هیات اجرایی ماندگار شد. ادب و متانت پیشکسوتان همیشه برایم لذت‌بخش و آرامش‌دهنده بوده.

رای گیری الکترونیکی
اجرای رأی‌گیری از طریق اس‌ام‌اس با تلاش محمد نیکبخت «آی‌تی‌مَن صعود قلم»

رأی‌گیری از طریق اس‌ام‌اس بود و برای دقایقی همه گوشی به دست شدیم.

اس ام اس رای
سید جان اول هزار تومانت رو بده، بعد رأی بده!

شرکت آپامهر، تولیدکننده ایرانی لوازم کوهنوردی، پشتیبان مالی صعود ششم قلم بود. در این همایش سارا آنجفی خواهر نادیا آنجفی که در حادثه بهمن دیزین سال ۸۸ چشم از این دنیا فروبست، نیز شرکت کرده بود. از حضورش بسیار خوشحال شدم.

اتوبوس صعود قلم

برنامه ششمین صعود قلم، صعود به قله یخچال همدان است که از کوچه باغ های پر از گیلاس و آلبالوی روستای دره مرادبیک شروع می‌شود. تنها فرصت دیدار دوستان وبلاگ‌نویس در طول سال فقط همینجاست و نباید از دستش داد؛ این رو من نمی‌گم، دست گچ‌گرفته علی‌رضا می‌گه!

کوهنورد دست شکسته

بلندترین قله استان همدان میزبان وبلاگ‌نویسان کوهستان

شهر همدان از پناهگاه قله یخچال زیباست، البته نه به زیبایی نمایی که از دشت میشان قله الوند میشه دید. آخرین نفراتی بودیم که در تاریکی شب به پناهگاه رسیدیم.

شب کوه یخچال همدان

جای عرفان فکری در این صعود خالی بود. بدون شک اجرای خوب صعود پنجم قلم در قله مهرچال، راه را برای پیشرفت آن فراهم کرد.

میزبانی درجه یک همدانی‌ها در ششمین صعود قلم

صعود ششم قلم با نظمی مثال‌زدنی برگزار شد. از طرفی از مهمان‌نوازی همدانی‌ها هر چه بگویم باز هم کم است. گروهی که ششمین صعود قلم را سرپرستی می‌کرد بسیار خوب و حرفه‌ای عمل کرد و کار را برای میزبان سال آینده دشوار کرد. این نکته را در گزارش صعود قلم سال گذشته هم گفته بودم و این نشان از حرکت رو به جلوی برگزارکنندگان صعود قلم دارد.

نظم در صعود کوهنوردی

مرتضی صالحی تا قبل از انتخاب هیات اجرایی، زحمت فراخوان‌ها، هماهنگی‌های انتخاب محل صعود و رای‌گیری را کشیده بود و انصافا تلاش زیادی برای برگزاری صعودهای سال‌های گذشته کرده بود. آقا مرتضی دامادیت مبارک… (دوستان! آقا مرتضی همه رو عروسی دعوت کرده البته به شرط اهدای سکه! حالا اگه راست می‌گید برید بیرجند عروسی شادوماد)

مرتضی صالحی

حضور بزرگان طبیعت‌گردی و کوهنوردی در صعود قلم

کاوه فرزانه عزیز که وقتی ماجرای صعود قلم رو براشون توضیح دادم و ازشون خواستم که به عنوان مدرس کارگاه «عکاسی در طبیعت» ما رو همراهی کنند، با بزرگواری تمام خواهشم رو رد نکرد و برنامه‌های دیگه‌اش رو برای حضور در صعود قلم، کنسل کرد. جمع دوستان چه تماشایی دارد…

کاوه فرزانه بر روی قله

مجید اسکندری نویسنده کتاب آبشارهای ایران یکی از قدیمی‌ترین وبلاگ‌نویسان ایرانی در زمینه طبیعت‌گردی هستند.

مجید اسکندری

فواد برای این‌که بتواند در زمان برگزاری صعود ششم قلم کنار بچه‌ها باشد و برایش ماموریت کاری نگذارند، مجبور شده بود ۲۰روز ماموریت خارج از استان را قبول کند! آخرش ما نفهمیدیم نسبتش با فواد چی بود؟!

فواد رضاپور
فواد رضاپور، سرپرست ششمین صعود قلم با آرامش و وقار همیشگی‌اش

اینجا فواد رضاپور قلل قزل‌ارسلان، الوند، دائم‌برف و دیگر قله‌های همدان را معرفی می‌کند و من خاطره صعود به قله الوند در زمستان سال گذشته را در ذهنم مرور می‌کنم.

معرفی کوه‌های همدان

محمد والی‌نژاد، کوهنورد کرجی با ۹سال سابقه وبلاگ نویسی، یکی از شرکت‌کنندگان در اولین صعود قلم در پلنگ‌چال بوده است. آن‌قدر متواضع و بی‌ادعا آمد و رفت که کمتر کسی متوجه حضورش شد. راستی چرا محمد ادعای مالکیت صعود قلم را ندارد؟!

محمد والی‌نژاد کوهنورد

مژگان یوسف‌پور و شهریار عزیز از زنجان، تا پای قله آمدند اما روی قله نایستادند! مژگان عزیز جمله پرمعنایی گفت: «روی قله نیامدم اما رسیدم.»

مژگان یوسف‌پور

لحظاتی به یادماندنی در ششمین صعود قلم همدان

نمای قله به اطراف و شهر تویسرکان که در دوردست‌ها دیده می‌شود. بماند به یادگار… حضور وبلاگ‌نویسان کوهنورد بر روی قله یخچال همدان به ارتفاع ۳۵۸۰متر در ششمین صعود قلم تیرماه ۱۳۹۰.

صعود ششم قلم

این آرش آخرشه! هم‌زمان هم سر سفره مردم دلی از عزا درمیاره، هم از همون مردم سوژه می‌گیره! در این عکس آنا داره به دنبال علت سنگینی کوله‌اش می‌گرده.

کوهنوردان

علت رو پیدا می‌کنه…

دردسرهای کوهنوردی

و عاملش رو مجازات می‌کنه…

پرتاب سنگ

شوخی‌های دوستان در کوهستان جزئی جدانشدنی از کوهنوردیست؛ حال چه صعود قلم باشد چه یک صعود شخصی. این را جهت یادآوری به کسانی می‌نویسم که از صعود قلم انتظار شق‌القمر دارند و نشسته‌اند و می‌گویند چرا لنگش نمی‌کنی!

همایش صعود قلم

آنا فراهانی زحمت تهیه لوح‌های تقدیر از میزبانان همدانی را متقبل شد و درووود بر دوستانی که در این کار زیبا همراهی‌اش کردند. در زمان برگزاری مراسم اختتامیه ششمین صعود قلم در آرامگاه باباطاهر همدان، چشم‌های زیادی را دیدم که به این جمع سرزنده و صمیمی با حسرت نگاه می‌کردند. خانواده‌هایی که برای گردش به همدان آمده بودند، شب را در هتل سپری کرده و ناهار چرب و چیلی را در زیر باد کولر رستوران صرف کرده بودند اما در رؤیایشان شاید برای لحظه‌ای خود را جای ما گذاشتند.

کوهنوردان در کنار بوعلی سینا

و لحظاتی که هر چقدر تلاش کردیم بیشتر طول بکشد، نشد!

محمد گائینی صعود قلم

در جای جای این سرزمین زیبا و پهناور مراقب کوهستان و طبیعت باشید که تنها نقطه پیوند ماست. به امید دیدار صعود قلمی‌ها در کوهستانی دیگر از ایران‌زمین.

همایش صعود قلم همدان

تاریخ اجرا: ۹و۱۰ تیرماه ۹۰

محمد گائینی

اینجا تلاش می‌کنم بخشی از مشاهدات خودم رو با شما درمیون بذارم. معتقدم که هر آن‌چه ثبت بشه و با دیگران به اشتراک گذاشته بشه، ماندگار میشه و «ایران را بگردیم...» بهانه‌ایست برای این که تنبلی رو کنار بذارم و بیشتر بخونم و بیشتر بنویسم.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا