مشارکت در رویدادها و فعالیت‌های شخصی

پنجمین جشنواره روز ملی یوزپلنگ ایرانی

پنجمین جشنواره روز حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ همزمان با دهمین سالگرد تاسیس انجمن یوزپلنگ ایرانی در کاخ گلستان تهران برگزار شد.

روز یوز کاخ گلستان

کاخ گلستان و روز ملی یوزپلنگ ایرانی

پس از چهارمین جشنواره روز یوز ایرانی در باغ وحش پارک ارم، برگزاری روز حمایت از یوزپلنگ ایرانی در کاخ گلستان که یک سایت تاریخی است، حال و هوای دیگری به جشنواره امسال داده است. در کاخ گلستان تهران شاهد تلفیقی از هنر، تاریخ، محیط زیست و حیات وحش هستیم.

هنر و حیات وحش

همزمان با این جشنواره، عکسخانه کاخ گلستان بازگشایی شد که تصاویری از شکار در زمان قاجار را به نمایش می‌گذارد.

عکسخانه کاخ گلستان

دهمین سالگرد انجمن یوزپلنگ ایرانی

انجمن یوزپلنگ ایرانی یک NGO یا سازمان مردم نهاد محیط زیستی است. این موسسه در سال ۱۳۸۰ توسط جمعی از جوانان با هدف حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ایران زمین شکل گرفت.

جشنواره روز یوز

خلاقیت اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی و توجه به گروه‌های سنی مختلف، از نکات جالب توجه این جشنواره است. طراحی بازی‌ها و سرگرمی‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان از آن جمله است. قصه‌گویی محیط زیستی، جدول یوزپلنگی و برپایی درخت آرزوها بخشی از فعالیت‌های روز یوز امسال هستند.

درخت آرزوهای محیط زیستی

اگر چه بازی یوز و پله به ظاهر ویژه کودکان است اما مشارکت بزرگسالان را شاهد هستیم!

یوز و پله

در یکی از غرفه‌ها، طرح‌های گرافیکی بسیار زیبا با موضوع محیط زیست و نجات یوزپلنگ آسیایی نمایش داده شده است. این آثار هنری محیط زیستی کاری است از کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه شهید رجایی تهران.

پوسترهای حیات وحش

از یوزهای نوجوان تا نقالی حیات وحش

امسال یک غرفه متفاوت داریم با نام «یوزهای نوجوان». همه کارهای این غرفه توسط اعضای نوجوان انجمن انجام می‌شود. اطلاعات بالا و مدیریت خوب آن‌ها، برای دقایقی بازدیدکنندگان را متوقف می‌کند.

یوزهای نوجوان

یکی از بخش‌های جشنواره روز یوز امسال که نظرم رو جلب کرد پرده‌خانی با موضوع حیات وحش است! صفورا زواران حسینی از پژوهشگران شناخته‌شده محیط زیست، با خلاقیت خود نقالی می‌کند و همگان را فرا می‌خواند.

نقالی حیات وحش

حضور رسانه‌های سراسری در روزهای برگزاری جشنواره خوب و چشم‌گیر است.

خبرنگاران روز یوز

موسسات و تشکل‌های زیست‌محیطی و مرتبط با طبیعت همواره در کنار انجمن یوزپلنگ ایرانی و حامی روز یوز بوده‌اند. غرفه موسسه آوای طبیعت پایدار یکی از آن‌هاست.

آوای طبیعت پایدار

موسسه حیات وحش میراث پارسیان با طرحی زیبا از نیست‌شدگان حیات وحش ایران مانند ببر مازندران و شیر ایرانی حضور دارد.

طرح انقراض

سایت اینترنتی دیده‌بان حقوق حیوانات با مدیریت شهرام امیری شریفی و دوستان پرتلاش وی که با وجود گذشت کمتر از یک سال از شروع فعالیت آن‌ها، به یکی از بهترین و تاثیرگذارترین دیده‌بان‌های حیات وحش ایران تبدیل شده است.

سایت دیده‌بان حقوق حیوانات

همه این کارها انجام می‌شود تا با آگاهی بیشتر مردم بتوانیم زیستگاه‌های حساس یوزپلنگ چون توران و میداندشت را نجات دهیم. امیدواریم که بتوانیم یوزپلنگ ایرانی را از خطر انقراض نجات دهیم و طرح زیر هیچ‌گاه به واقعیت نپیوندد…

انقراض یوزپلنگ ایرانی

محمد گائینی

اینجا تلاش می‌کنم بخشی از مشاهدات خودم رو با شما درمیون بذارم. معتقدم که هر آن‌چه ثبت بشه و با دیگران به اشتراک گذاشته بشه، ماندگار میشه و «ایران را بگردیم...» بهانه‌ایست برای این که تنبلی رو کنار بذارم و بیشتر بخونم و بیشتر بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا