مشارکت در رویدادها و فعالیت‌های شخصی

چهارمین جشنواره روز ملی یوزپلنگ ایرانی

به مناسبت ۹ شهریور، چهارمین جشنواره روز ملی یوز ایرانی تاریخ ۲۵ و ۲۶ شهریورماه ۱۳۸۹ در باغ وحش پارک ارم تهران برگزار شد.

جشنواره روز ملی یوز

۹ شهریور روز سریع‌ترین دونده روی زمین

نهمین روز از شهریور هر سال به همت تشکل‌های مردم‌نهاد حامی محیط زیست و حیات وحش ایران زمین گرامی داشته می‌شود. یک اتفاق تلخ برای یوزپلنگ‌های شهر بافق در سال ۱۳۷۳، باعث شد که به ابتکار انجمن یوزپلنگ ایرانی این روز بهانه‌ای برای توجه بیشتر به گربه زیبای ایران‌زمین شود.

یوزپلنگ آسیایی
کوشکی در پناهگاه حیات وحش میاندشت

یوزپلنگ به عنوان سریعترین و پرشتاب‌ترین حیوان روی زمین شناخته می‌شود و یکی از خوش‌اندام‌ترین گربه‌سانان است. انجمن یوزپلنگ ایرانی به عنوان حامی اصلی این گونه در خطر انقراض، متولی برگزاری چهارمین جشنواره یوزپلنگ ایرانی بود.

غرفه انجمن یوز

نوشته های مشابه

بخش‌های مختلف چهارمین جشن روز ملی یوزپلنگ ایرانی

این رویداد محیط زیستی بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه بخشی از آن را مرور می‌کنیم. گویندگان جوان عاشق طبیعت و میراث ایران زمین در رادیو یوز گرد هم آمده‌اند و رادیوی نمایشگاهی را در طول جشنواره روز یوز برپا کرده‌اند.

رادیو یوز

در چهارمین جشنواره روز یوز مانند رویدادهای پیشین، NGOهای حامی محیط زیست و حیات وحش ایران مشارکت پرشوری داشتند.

غرفه انجمن طرح سرزمین
غرفه انجمن طرح سرزمین در چهارمین جشنواره روز ملی یوزپلنگ ایرانی

اگر چه یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش میاندشت، منطقه حفاظت شده بافق، پناهگاه حیات وحش نایبندان، پارک ملی توران، پناهگاه حیات وحش دره انجیر، منطقه حفاظت شده آریز و پارک ملی سیاه‌کوه زندگی می‌کند اما این‌بار تهران هم میزبان روز ملی یوزپلنگ ایرانی بود.

محل عبور یوزپلنگ
محل عبور یوزپلنگ ایرانی، با احتیاط برانید…

جشن یوزپلنگ‌ها هم‌زمان با تهران در شهرهای یزد، بافق، مهریز، نایین، ورامین، کرمانشاه، نیشابور، کرمان، بم، بردسکن و لاهیجان هم برگزار شد.

بازی‌های محیط زیستی

ایران‌خودرو حامی چهارمین روز ملی یوزپلنگ ایرانی

شرکت تندر ایران‌خودرو با قبول امور چاپی و انتشاراتی فایل‌های آموزشی انجمن، به عنوان حامی مالی جشنواره حضور داشت.

ایرانخودرو حامی یوزپلنگ ایرانی

یکی از زیباترین کارهایی که باید ده‌ها سال پیش به آن توجه می‌شد آموزش کودکان است که بیشترین تاثیر را در حفظ این گونه جانوری می‌گذارد.

آموزش کودکان

بچه‌های بخش آموزش انجمن یوزپلنگ ایرانی یک تئاتر محیط زیستی جذاب دارند به نام «یوزپلنگ و شکارچی» که طرفداران زیادی دارد. البته ساخت و نگهداری این لباس عروسک یوز دردسر زیادی داشته…

نمایش یوزپلنگ و شکارچی

در بخش دیگری از جشنواره روز یوز، بازی‌های متنوع با موضوع شناخت خصوصیات یوزپلنگ برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شد مانند یوز و پله.

بازی یوز و پله

امید به این که این همه تلاش و انرژی علاقمندان محیط زیست و حیات وحش در چهارمین جشن روز یوز، موجب نجات یوز ایرانی شود. آخرین آمار حکایت از این دارد که هم اکنون حدود ۷۰ یوزپلنگ در زیستگاه‌های حفاظت شده ایران زندگی می‌کنند که تنها بازماندگان نسل یوزپلنگ آسیایی هستند.

محمد گائینی

اینجا تلاش می‌کنم بخشی از مشاهدات خودم رو با شما درمیون بذارم. معتقدم که هر آن‌چه ثبت بشه و با دیگران به اشتراک گذاشته بشه، ماندگار میشه و «ایران را بگردیم...» بهانه‌ایست برای این که تنبلی رو کنار بذارم و بیشتر بخونم و بیشتر بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا