مشارکت در رویدادها و فعالیت‌های شخصی

حق کپی رایتی که همشهری رعایت نکرد!

بعد از مدتی فرصتی دست داد تا گشت و گذاری در فضای مجازی داشته باشم و بر حسب علایق شخصی، برخی مطالب مرتبط با طبیعت ایران را روی سایت‌های مختلف دنبال کنم.

در حین همین کند و کاوها، لینکی مرا به سایت همشهری برد. در یکی از زیر لینک‌ها عنوان دریاچه سیاه گاو خودنمایی می‌کرد. با اشتیاق فراوان بر روی آن کلیک کردم تا اطلاعات بیشتری از این دریاچه‌ی زیبا به دست بیاورم. به این امید که هر چه نباشد سایت همشهری است و اطلاعات موثق‌تر و جامع‌تری ارائه می‌دهد.

با بازکردن سایت همشهری، تصاویر آشنایی دیدم. به نظرم می‌آمد این عکس‌ها را من هم گرفته‌ام! گفتم شاید زاویه مشترک است اما از ۹عکس به نمایش درآمده ۷عکس زاویه مشترک داشت!!!

نکته‌ای که موضوع را تاسف‌بارتر می‌کند این است که برچسب عکس watermark را بریده‌اند و از آن استفاده کرده‌اند. این نشان می‌دهد که این کار کاملا آگاهانه و توسط یکی از کارمندان موسسه بزرگ همشهری انجام شده است.

این اصل عکس است:

تصویر دریاچه سیاه گاو در ایران را بگردیم...

شاید این موضوع تکراری و قدیمی شده باشد اما باز هم برایم غیرمنتظره بود. تا آن جایی که خاطرم هست خبرگزاری‌های دیگر با عکس‌های دوستان دیگری چون مصطفی معراجی و پرویز شجاعی هم این کار را کرده بودند.

ای کاش وقت آزاد داشتم و می‌تونستم این قضیه رو پیگیری قانونی کنم تا خبرگزاری‌های بزرگ این مملکت آهسته آهسته یاد بگیرند که این عادت زشت رو کنار بگذارند.

آقا یا خانم «همشهری» شما در هر زمینه‌ای نمی‌توانید تولیدکننده مطلب باشید. ذکر نام خالق یک اثر به بزرگی شما کمک می‌کند نه پایین‌آمدن درجه‌ی کارتان. خودتان بهتر می‌دانید اسم این کار شما چیست که من شرمم می‌شود آن را بیان کنم. فقط می‌توانم بگویم متأسفم همشهری.

دریاچه دو قلوی سیاه گاو آبدانان – ایران را بگردیم

آشنایی با دریاچه دوقلوی سیاه گاو – همشهری

محمد گائینی

اینجا تلاش می‌کنم بخشی از مشاهدات خودم رو با شما درمیون بذارم. معتقدم که هر آن‌چه ثبت بشه و با دیگران به اشتراک گذاشته بشه، ماندگار میشه و «ایران را بگردیم...» بهانه‌ایست برای این که تنبلی رو کنار بذارم و بیشتر بخونم و بیشتر بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا