طبیعت گردی

تالاب استیل گیلان

تالاب استیل یا دریاچه استیل در استان گیلان، ۵کیلومتری جنوب آستارا و در کنار جاده اصلی تالش به آستارا واقع شده است. تالاب استیل یکی از تالاب های آب شیرین و دائمی ایران است که در حال حاضر به عنوان منطقه شکار ممنوع استیل نیز شناخته می شود و تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار دارد…

دریاچه استیل - محمد گائینی

به دلیل مجاورت با روستای عباس آباد آستارا، این تالاب به نام تالاب استیل عباس آباد نیز شناخته می شود…

تالاب استیل عباس آباد - محمد گائینی

تالاب درختان شناور نام دیگری است که به دلیل وجود درختان توسکای قشلاقی شناور در آب تالاب، به آن نسبت داده می شود…

نوشته های مشابه

درخت توسکا در تالاب استیل - محمد گائینی

معروف ترین برنج آستارا معروف به برنج هاشمی در روستای عباس آباد کشت می شود و باغ معروف چای معروف به چایکار که از ده ها سال پیش مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بوده است نیز در روستای عباس آباد واقع شده است…

دریاچه استیل عباس آباد - محمد گائینی

روستای دربند در جنوب و روستاهای لطیف محله، غلام محله و شالیزارهای عباس آباد در شمال تالاب واقع شده است که نمونه زیبایی از خانه های روستایی گیلان را می توان در آن ها دید…

تالاب استیل آستارا - محمد گائینی

شرق تالاب استیل، جاده آستارا رشت و غرب آن کوه تالش قرار گرفته است…

دریاچه استیل - محمد گائینی

وجه تسمیه تالاب استیل: در زبان محلی به تالاب استیل، هستل می گویند که به معنای آبگیر می باشد.

تالاب استیل آستارا - محمد گائینی

شاید عجیب به نظر بیاید اما تالاب استیل به طور متوسط ۱۳ متر پایین تر از سطح دریاهای آزاد ارتفاع دارد!

تالاب استیل - محمد گائینی

آب تالاب استیل از طریقه چشمه های درون تالاب، نزولات جوی و ۴ نهری که از کوه های اطراف سرچشمه می گیرد تامین می شود و عمق تالاب در بازه کمتر از یک متر تا ۳ متر متغیر است.

تالاب استیل - محمد گائینی

نمای پانوراما از جنوب تالاب استیل

تالاب استیل - محمد گائینی

نمای پانوراما از شرق تالاب استیل

پرواز پرندگان بومی و مهاجر در اطراف تالاب استیل و سر و صدای گاه و بیگاه آن ها آرامشی دو چندان به این طبیعت زیبا می دهد. بیشتر از همه باکلان به چشم می خورد و بعد از آن حواصیل و اگرت و بوتیمار…

مرداب استیل - محمد گائینی

در سال های اخیر رشد گیاه آزولا در سطح آب تالاب استیل افزایش یافته است و این می تواند حیات را برای آبزیان این مرداب به خطر بیاندازد…

تالاب استیل - محمد گائینی

در گردش ما اطراف تالاب، جانوری تیره رنگ درون آب دیده می شود که گاه و بیگاه به سطح آب می آید و خیلی زود از جلوی چشمان شما دور می شود. شنیده بودم که تالاب استیل سگ آبی دارد! اما کمی تحقیق نشان می دهد که نام درست این جانور شنگ است که با نام سمور آبی یا سگ آبی هم شناخته می شود.

تالاب استیل - محمد گائینی

تخریب ارتفاعات اطراف تالاب و برداشت شن و ماسه که گویا به منظور ساخت اسکله و هم چنین کارخانه آسفالت سازی است، نمای ناهمگونی به مناظر اطراف تالاب بخشیده بود. علاوه بر برهم خوردن نمای طبیعی تالاب، این فعالیت ها باعث روان شدن رسوبات به داخل تالاب می شود. آیا غروب تالاب استیل نزدیک است؟

تالاب استیل - محمد گائینی

ورود فاضلاب روستاییان به داخل تالاب و جمع آوری زباله ها در اطراف تالاب از جمله تهدیدات دیگر استیل به شمار می رود.

تالاب استیل - محمد گائینی

ساخت هتل اسپیناس آستارا در کنار تالاب استیل نمای گوشه شرقی تالاب را از بین برده است و البته ورود به این قسمت را منحصر به مشتریان هتل کرده است! این که چطور اجازه ساخت یک هتل در کنار یک منطقه شکار ممنوع داده شده است کمی عجیب به نظر می رسد!؟

تالاب استیل آستارا - محمد گائینی

قرار گرفتن پناهگاه حیات وحش لوندویل در مجاورت تالاب استیل، اهمیت اکولوژیک این تالاب و لزوم حفاظت از آن را بیش از پیش نمایان می کند.

پناهگاه حیات وحش لوندویل - محمد گائینی

قایق های زیادی در گوشه و کنار تالاب دیده می شود. ماهی گیری یکی از فعالیت های روستاییان در تالاب استیل است. ماهی کپور عمده ترین ماهی موجود در تالاب استیل است.

مرداب استیل - محمد گائینی

آبشار لاتون و آبگرم کوته کومه، گردنه حیران و تله کابین حیران، بازار آستارا، باغ پرندگان آستارا و بهشت کاکتوسان از جمله دیدنی های این منطقه می باشد.

آبشار لاتون - محمد گائینی

منبع اطلاعات علمی: کتاب تالاب های ایران

محمد گائینی

اینجا تلاش می‌کنم بخشی از مشاهدات خودم رو با شما درمیون بذارم. معتقدم که هر آن‌چه ثبت بشه و با دیگران به اشتراک گذاشته بشه، ماندگار میشه و «ایران را بگردیم...» بهانه‌ایست برای این که تنبلی رو کنار بذارم و بیشتر بخونم و بیشتر بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا